Frågor och svar (FAQ)


På denna sidan hittar du de vanligast frågorna samt svaren på dessa frågor. Kontakta oss gärna via e-post eller via vårt kontaktformulär.


BESTÄLLNING

På vilka sätt kan jag beställa produkter från nordic PLUS?
Du kan beställa via telefon på: 031-320 46 06, eller genom att maila oss: kundservice@nordicplus.nu

Jag kan inte beställa. Vad gör jag?
Kontakta oss via telefon på: 031-320 46 06, eller genom att maila oss: kundservice@nordicplus.nu

Måste man ha en mailadress för att kunna beställa produkter från nordic PLUS?
Mailadress är inget krav. Var vänlig kontakta kundtjänst via telefon på: 031-320 46 06 för att lägga en beställning.

Vad gör jag om jag har inte en mailadress?
Var vänlig kontakta kundtjänst via telefon.

Kan jag beställa produkter av er om jag är under 18 år?
Nej, det kan du inte. För att beställa måste man vara över 18 år.

Finns det ett maximum- / minimumbelopp man får/måste handla för?
Våra produkter har fasta priser, som gäller hela den avtalade perioden. Det finns alltså inget maximum- eller minimumbelopp man får/måste handla för, utöver de avtalade priserna.

Kan jag göra en engångsbeställning av era produkter?
Eftersom hälsokost kräver kontinuerligt intag för dokumenterad effekt har vi valt att inte erbjuda engångsköp. För vidare information var vänlig kontakta vår kundtjänst.

Problem med hemsidan?
Upplever du problem med vår hemsida är du välkommen att kontakta kundtjänst via telefon eller via e-post.


VÅRA PRODUKTER

Har Omega-3 produkterna dokumenterad effekt?
Ja! Omega-3 fettsyrorna EPA och DHA som är huvudingrediens och verksamma ämnen i omega-3 produkter är bland de mest dokumenterade och studerade näringsämnena i världen. Fler än 10 000 studier bekräftar att omega-3 är bra för hjärtat, hjärnan och synen.

Hur tillverkas era produkter?
Våra produkter tillverkas av certifierade företag och följer samma höga krav som produktion av läkemedel. Våra leverantörer kvalitetssäkras och ser till att säkerhet och kvalitet kontrolleras noga i varje del av produktionen. Vår målsättning är att arbeta miljöinriktat samtidigt som vi uppfyller GMP-kraven (Good Manufacturing Practice), HACCP och ISO 22000.

Hur säkerställer ni hållbar utveckling och kvalitet i era produkter?
Våra produkter tillverkas av certifierade företag och följer samma höga krav som produktion av läkemedel. Våra leverantörer kvalitetssäkras och ser till att säkerhet och kvalitet kontrolleras noga i varje del av produktionen. Vår målsättning är att arbeta miljöinriktat samtidigt som vi uppfyller GMP-kraven (Good Manufacturing Practice), HACCP och ISO 22000.

Hur kan man skilja på de olika produkterna på marknaden?
Det kan vara svårt att skilja på de olika produkterna på marknaden eftersom det finns så många. Det viktigaste när det gäller ditt val av omega-3 är att produkter innehåller tillräckligt med omega-3. För att en positiv hälsoeffekt ska kunna uppnås måste rekommenderad dags dos innehålla minst:
- 250mg EPA och DHA för att bidra till hjärtats normala funktion.
- 250mg DHA för att bibehålla synens och hjärnans normalfunktion.
nordic PLUS Omega-3 innehåller tillräckligt med omega-3 i varje förpackning.
Om du känner dig osäker är du välkommen att kontakta vår kundtjänst för eventuell ytterligare information.

Vad menas med ett regelbundet intag av omega-3, och behöver jag det?
Livsmedelsverket rekommenderar att vuxna får i sig 2,5 till 3 gram omega-3 fettsyror (EPA och DHA) dagligen. För mer detaljerad information hänvisar vi till livsmedelsverket.se. Omega-3 är essentiella fettsyror som kroppen inte kan producera själv och därför är det viktigt att dagligen tillsätta dessa genom matintag eller kosttillskott (eller i kombination).

Kan jag som gravid, eller ammande använda era produkter?
Gravida och ammande rekommenderas en kost rik på Omega-3. För mer detaljerade rekommendationer, se livsmedelsverket.se.
Vi rekommenderar dock att alltid rådgöra med läkare vid användning av kosttillskott om du är gravid eller ammar.

Kan barn använda era produkter?
Barn över 6 år kan äta samtliga av våra produkter.

Vilken typ av gelatin används i våra produkter?
Gelatinet i våra omega-3 kapslar: innehåller gelatin från nötkreatur ('Bovint gelatin').

Jag upplever "fisksmak" efter intag?
Vissa personer kan uppleva fisksmak i samband eller efter intag av omega-3 kapslarna. Då rekommenderas det att du tar kapslarna i samband med måltid.

Varifrån kommer oljan och vilken fisk används?
Fiskoljan är utvunnen ur fisksort: sardin/ ansjovis.

Vilken hållbarhet har produkten?
”Bäst före utgången av:…” finner du på förpackningen.

Kan personer med fiskallergi äta produkten?
Vi rekommenderar dig att rådgöra med din läkare om du har fiskallergi innan du använder vår omega-3.

Jag har drabbats av en allergisk reaktion efter att ha använt produkterna. Vad ska jag göra?
Vi råder dig att kontakta läkare. Ifall du av medicinska skäl inte kan äta vår produkt är du varmt välkommen att skicka in ett läkarintyg där det framgår att du inte kan förtära produkten. 

Var hittar jag innehållsförteckningen på produkterna?
Du finner den på baksidan av din förpackning. (Se förpackning under 'omega-3')

Kommer ni utveckla och lansera fler produkter?
Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla och lansera fler produkter. Besök vår hemsida (www.nordicplus.nu) ofta, för att hålla dig uppdaterad. 


BETALNING

Vilka betalningssätt finns det?
Vi erbjuder betalning via faktura.

Hur fungerar betalningen?
En faktura inkluderas/ skickas ut samtidigt som din leverans/ dina produkter till din brevlåda.

Hur skickas fakturan?
Fakturan återfinns/ är inkluderad i din försändelse av vald produkt.

Kommer in i framtiden erbjuda fler betalningssätt?
Vi ser kontinuerligt över möjligheterna att erbjuda fler betalsätt och anpassar oss efter våra kunder önskemål. Det är mycket möjligt att vi i framtiden kommer erbjuda fler betalsätt.

Hur går jag tillväga om jag vill ha en slutfaktura / betala allt i en klumpsumma, går det?
Kontakta nordic PLUS med ditt önskemål på: telefon: 031-320 46 06, mail: kundservice@nordicplus.nu. Vi ser över möjligheten och svarar (normalt) inom 1-3 arbetsdagar.


LEVERANS

När skickas min leverans?
Din leverans skickas så snart den är packad. Vanligtvis tar det 1-2 dagar innan du får den i brevlådan efter att du har beställt.

Kommer min leverans direkt hem i brevlådan?
Ja, vi skickar alltid hem alla våra produkter direkt hem i brevlådan. Om avvikelser sker kommer ett liknande leveransalternativ att erbjudas och ingår då i försändelsekostnaden.

Hur ofta får jag en leverans från er?
Vanligtvis får du en leverans varannan månad efter första välkomstpaketet anlänt.
I leveransen innehåller det förbrukning av hälsokost för två månader så produkten räcker till nästkommande leverans.

Jag saknar min leverans, vad kan jag göra?
Om du inte fått din leverans inom 14 dagar kan du kontakta kundtjänst för mer information.

Kan jag beställa från er utomlands?
Nej, för tillfället levererar vi endast i Sverige.

Jag har fått en trasig leverans, vad kan jag göra?
Vi är jätteledsna att du mottagit en box eller produkt som är trasig. Ibland händer det saker på vägen från oss till dig som vi inte kan påverka, men oroa dig inte. Var vänlig kontakta kundtjänst så hjälper dem dig på bästa sätt.

Kan man beställa från er hemsida och sedan hämta ut beställningen hos er?
Nej, vi har ingen fysisk butik. Ring in till vår kundtjänst på telefon: 031-320 46 06 och lägg din beställning, så skickas denna direkt hem till dig.


REKLAMATION OCH ÅTERKÖP

En produkt saknas i min leverans, vad kan jag göra?
Var vänlig kontakta kundtjänst så hjälper de dig på bästa sätt.

Jag har fått fel leverans, vad kan jag göra?
Var vänlig kontakta kundtjänst så hjälper de dig på bästa sätt.

Kan jag ångra mitt köp?
Ja, inom 14 dagar efter du mottagit din första leverans, (Enligt distansavtalslagen, läs mer under våra allmänna villkor här)

Vem ska jag kontakta gällande reklamation och retur?
Du har möjlighet att ångra ditt avtal 2 veckor efter att du mottagit den första leveransen. Det gör Du genom att kontakta oss på telefon: 031-320 46 06 eller via mail: kundservice@nordicplus.nu,

Har ni en butik där jag kan återlämna reklamation eller retur?
Nej, vi har ingen fysisk butik. Var vänlig kontakta kundtjänst för ytterligare information.


ÖVRIGT

Fick du inte svar på din fråga?
Var vänlig kontakta kundtjänst. Kundtjänst telefonnummer:  031-320 46 06E-post: kundservice@nordicplus.nu /  Öppettider:  måndag – torsdag (13:30 - 16:30).

Förvaltare?
Om en person tecknat ett avtal med oss men lyder under förvaltarskap, så är förvaltaren välkommen att maila eller posta in ställföreträdarskapet till oss.

Vart kan jag hitta mitt avtal med er?
Ifall du önskar ta del utav avtalet så kan vi givetvis skicka detta till dig. Från den 1 september 2019 så är alla avtal skriftliga och då kan man även hitta avtalet på sin mailadress (om sådan uppgivits vid beställningen) och eller i sin mobiltelefon som användes vid accept via sms. Är beställning gjord via postgång, kan vår kundtjänst skicka en kopia på signerat avtal som inkommit till oss.

Hur kontaktar jag er?
Kundtjänst telefonnummer:  031-320 46 06, E-post: kundservice@nordicplus.nu /  Öppettider:  måndag – torsdag (13:30 - 16:30).

Har ni en besöksadress?
Nej, vi har ingen besöksadress utan endast ett lager där vi tyvärr inte kan ta emot besök. Kontakta kundtjänst för mer information.

Vad är era köpevillkor?
Du kan läsa mer om våra allmänna villkor här.

Vad har ni för personuppgiftspolicy?
Du kan läsa mer om vår personuppgiftspolicy här.

Vad innebär sekretess?
Sekretess är beteckningen på information som inte ska lämnas ut och därför inte blir allmänt tillgänglig. Sekretessbelagd uppgift innebär tystnadsplikt för den som har eller har fått befattning om uppgiften. Sekretess kan tillämpas för att skydda stat, företag, myndighet eller privatperson så därav behöver vi fullmakt på hen som står i ärendet.

Hur hanterar ni cookies?
Du kan läsa mer om hur vi hanterar Cookies här.